Conversie Optimalisatie

Conversie optimalisatie gaat over het verbeteren van het conversieratio van een website. Hierdoor wordt het ook vaak CRO (Conversion Rate Optimization) genoemd.

Aan de hand van conversie optimalisatie worden pijnpunten en belemmeringen die websitebezoekers ervaren weggehaald, wat een positief effect heeft op het conversieratio en dus de omzet. Conversie optimalisatie wordt pas interessant als er genoeg website bezoekers zijn, aangezien er bij A/B testen veel data nodig is om met een bepaalde zekerheid te zeggen dat iets daadwerkelijk een verbetering is.

De conversie specialisten van Marketingtricks helpen bij het uitvoeren van een conversie analyse, opzetten van een structureel A/B testing process en alle andere optimalisatie gerelateerd aan conversie.

Conversie Website

De conversie van een website ligt gemiddeld genomen tussen de 1% en 3% van alle website bezoekers. Dat betekend dat grotendeels alle website bezoekers de website verlaten zonder een aankoop of waardevolle actie te doen. Aan de hand van conversie optimalisatie wordt de conversie van een webshop of website verhoogt. De eerste stap om dit te verwezenlijken is om data te verzamelen op de website, zowel kwantitatief als kwalitatief. Op basis daarvan ontstaat er inzicht in de pijnpunten en belemmeringen die websitebezoekers tegenkomen. Op basis van deze inzichten komen de conversie specialisten van Marketingtricks tot hypotheses over hoe de website verbeterd kan worden. De volgende stap is om een testtraject op te zetten om deze hypotheses te valideren.

A/B testen

De meest effectieve vorm om een hypothese te valideren is door te A/B testen. Een A/B test is een test waarbij je het websiteverkeer verdeeld over de huidige website (A) en een versie met een aanpassing (B). Met als uiteindelijke doel om te bepalen wat een wijziging op de website voor een effect heeft op het conversieratio of andere belangrijke metrics. A/B testen is de meest zuivere vorm om een hypothese the valideren. Er zijn echter ook nog andere vormen die vooral interessant zijn als een website niet voldoende websitebezoekers heeft. Zo is het mogelijk om een tijd over tijd analyse te doen waarbij je een analyse doet voor de aanpassing en na de aanpassing. Een andere vorm is om op basis van kwalitatief onderzoek zoals een user test aanpassingen te valideren. De conversie specialisten van Marketingtricks hebben ervaring met A/B test trajecten en andere vormen van het valideren van hypotheses.

Conversie Specialist

De conversie specialisten van Marketingtricks hebben jarenlange ervaring in conversie optimalisatie. Wij weten hoe we onderzoek moeten doen, hypotheses moeten stellen en hoe een duurzaam conversie optimalisatie process opgezet kan worden. Dit maakt Marketingtricks het conversie optimalisatie bureau dat jouw bedrijf verder helpt met groei en het begrijpen van de doelgroep. Direct onze toegevoegde waarde ervaren? Vraag dan vrijblijvend een conversie optimalisatie scan aan!

Over MarketingTricks

"De specialist in online marketing voor het MKB. Voor elk type bedrijf bieden wij een passend en betaalbaar online marketing plan"

Diensten

Contact

Share This